Eduardo Coste, Kale Nagusia eta Maximo Agirre kaleak: Hiru proiektu berri Areetan, bizikletaz eta oinez joan-etorriak sustatzeko eta bultzatzeko

Eduardo Coste, Kale Nagusia eta Maximo Agirre kaleak: Hiru proiektu berri Areetan, bizikletaz eta oinez joan-etorriak sustatzeko eta bultzatzeko

Getxok aurrera egiten jarraitzen du mugikortasun iraunkorra sustatzeko, eta datozen hilabeteotan hiru proiektu berri jarriko ditu abian, “NextGenerationEU” ekonomia berreskuratzeko Europako funtsetatik jasotako 3.053.640 euroen bidez finantzatuta. Proiektu horiek udalerri barruan, inguruko herrietara eta Bilboraino oinez eta bizikletaz joatea sustatuko dute.

Amaia Aguirre, Getxoko alkatea, prentsaurrekoan pozik agertu da, “jarduera berriak abian jartzeagatik, jasangarritasun integratuan oinarritutako hiri eredu baterantz abiatzen jarraitze aldera, klima aldaketari premiazko erantzunak emango dizkiona. Emisio txikiak erraztuko dituzten espazioak ezarriz, deskarbonizazioa bultzatuz, oinezkoentzako guneak areagotuz eta bidegorri sarea hobetuz, hiri gizatiarrago, jasangarriago eta erresilienteago baterantz aurrera egin nahi dugu”.

Eduardo Coste

Janire Ociok, Azpiegitura, Obra eta Zerbitzuetako zinegotziak, datozen hilabeteetan aurrera eramango diren hiru proiektuen berri eman du. Horrela, uztailean hasiko dira Eduardo Coste kalea Leioako bidegorriarekin lotzeko lanak. Horiek bide horretatik auzoen arteko lotura hobetzeaz gain, Getxo-Bilbo hiriarteko bizikleta-ardatzean sartzeko aukera emango dute. Horrela, udalerrian ezarritako bizikleta elektrikoen Bizkai Bizi zerbitzua edo bizikleta partikularra erabiliz (garraiobide iraunkorra) Bizkaiko hiriburura 15 minututan heldu ahal izango da.

Esku-hartzeak, 315.800 euroko esleipen aurrekontuarekin eta 17 asteko egikaritze epearekin, Zugatzarteko bidegorriari jarraipena ematea ahalbidetuko du, Eduardo Coste kaletik Leioako udalerriaren mugaraino, Máximo Aguirre kalearekiko elkarguneko biribilgunetik igarota.

Máximo Aguirre

Puntu horretan, aurreikusitako bigarren proiektuarekin bat egingo du Bulebar berde batek, Eduardo Coste kalearekiko elkargunetik Santa Ana ermita dagoen plazaraino eta ermitatik Ibaigane kaleraino. Jarduketa horrek jarraipena emango dio Getxon hasitako lanei, erdigunean oinezkoekin eta txirrindulariekin lagunkoiagoa izango den gune bat sortzeko helburuarekin, bertan oinezkoak eta trafiko barea plataforma bakar batean elkarbizitzeko; izan ere, oinezkoek lehentasuna izango dute, baina ibilgailuek ere zirkulatu ahal izango dute.

Esku-hartzeak 1.645.363 euroko lizitazio aurrekontua izango du, eta 6 hilabeteko exekuzio-epea aurreikusten da. Urteko azken hiruhilekoan hastea espero da, bi aparkaleku-ilara egingo dira (Eduardo Coste kaletik plazara eta plazatik Ibaiganera arteko tartea), eta zuhaitzak eta berdegunean birjarriko dira.

2. fasea: Kale Nagusia

Europaren finantzazioarekin aurreikusitako hirugarren proiektua, Behe Emisioen eta Deskarbonizazioaren Zonaren partea ere izango dena, Kale Nagusiaren zati bat oinezkoentzat bihurtzeko bigarren fasea izango da. Esku-hartzeak Areetako Etorbidea-Bizkaia Zubia plazatik Santa Ana kalearekiko elkarguneraino doan zatia hartuko du, bertan amaitu baitzen lehen fasea (Santa Ana kalea-Areetako Geltokia plaza).

978.033 euroko lizitazio aurrekontuarekin eta 5 hilabeteko iraupenarekin, jarduketa hori urteko azken hiruhilekoan hastea aurreikusten da, eta oinezkoentzako irisgarritasun-hesiak kentzea barne hartuko du, bidegorria egiten jarraitzea erraztuz, baita ezkerreko ertzean lineako aparkaleku bat eta eskuineko ertzean bateriako aparkaleku bat mantentzea ere, kalearen hasieran taxiaren geralekuaz eta lineako aparkalekuaz gain. Hori guztia, elkarrekin egoteko eta oinezkoek lehentasuna izateko plataforma bakar batean, inguruan trafikoa baretuta, hiriko ingurumen kalitatea, garraiobide iraunkorrak eta gure hiri-inguruneetako deskarbonizazio ekintzak hobetzearen aldeko apustua egiten duena. Kalearen erdia oinezkoentzat bihurtzeko lehen fasean ez bezala, bigarren fasearen tarte horretan kale horretatik ibilgailuz zirkulatu ahal izango da plataforma bakarrean.

Hiru jarduketetan aparkaleku-plaza bat irabaziko da; izan ere, Eduardo Coste kalean 9 gehiago izango direlako (91tik 100era), Máximo Aguirre kalean 1 gutxiago (125etik 124ra) eta Kale Nagusian 7 gutxiago (54tik 47ra).

Hiru jarduketak “in situ” aurkeztuko zaizkie komunikabideei obrak hasten direnean, eta herritarrek planteatzen dituzten zalantzak argitzeko informazio modulu bat izango da (trafikoaren gaineko eraginak, etab.).

2023an Europako funtsekin amaitutako beste proiektu batzuk

Egiteko dauden proiektu horiei 2023an amaitutakoak gehitu behar zaizkie, Europako funtsetatik jasotako partida berarekin. Proiektu horiek Getxo jarriko dute mugikortasun jasangarriaren, eta pertsonentzat eta joan etorriak oinez eta bizikletaz egiteko hiri-inguru lagunkoiak sortzearen alde egiten duten Europako hiri garrantzitsuen parean:

    *     Irisgarritasuna hobetzea oinezkoentzako jardueraren, Emisio Baxuen Gunearen eta Aurrezki Kutxa kaleko zati batean, Romoko Errekagane-Krasaltzu kaleen artean, trafikoa ezabatzearen bitartez (373.290 euro). 

    * Irisgarritasuna hobetzea, Algortako Andikoetxe kalean oinezkoei lehentasuna emanez eta trafikoa baretuz (354.654 euro).

    * Irisgarritasuna hobetzea, oinezkoei lehentasuna emanez eta trafikoa baretuz Miramar eta Neguriko Andres Isasi kaleetan (268.767,48 euro).

Janire Ociok adierazi du, udalak denbora daramala lanean emisio txikiko eremuetan. “Algortako, Areetako eta Romoko hiriguneetan oinezkoentzat bihurtzeko jarduerak direla eta, gure kaleak gero eta atseginagoak, seguruagoak eta irisgarriagoak dira. Edo abiadura 30 km/h-ra mugatzearekin trafikoa lasaitzeko neurriarekin ere. Neurri horiek beste ibilgailu-murrizketa batzuekin osatu behar dira erdigunean eta Getxoko errealitatearekin bat egiteko, ibilgailuen kontrola egin dugu hainbat puntutan. Horren osagarri, airearen kalitateari buruzko azterketa bat ere egin dugu. Orain, emaitza horiek guztiak aztertzen ari gara, abiapuntua parametrizatzeko eta emisio txikiko eremuak ezartzeko, eremu optimoak zeintzuk diren zehazteko. Diseinu bat dugunean, jendaurrean jakinaraziko da, herritarren, enpresen eta hiri-mugikortasunean inplikatutako eragile guztien lankidetza funtsezkoa baita hura ezartzeko”.

Share